Friday, July 08, 2005

squeaking in under the wire

Ich habe den Fernseher längst ausgemacht, aber die schreckliche Bilder von London werden eine ganze Weile in meinem Kopf bleiben.

Nichts besonderes heute. Ich mußte mit Boy9 heute doch zum Kinderarzt weil sein Fieber noch nich runter war und ich mich sorgen gemacht habe. Der Diagnose:"Sommergrippe". Da ist nichts zu machen, es geht von alleine weg, sagt der Arzt. Da war ich berühigt. Ich selber habe eine wundervolle geschwollene Lymphknote am Hals und Kopfschmerzen. Auch Sommergrippe? Ich weiß es nicht.

Morgen gibt's ein Schulfest in Boy12s Schule und da werden wir uns alle hinschleppen und so tun als ob wir gesund sind. Danach geht's zu den Schwiegereltern. Mein Schwiegervater war die ganze Zeit im Krankenhaus bis die endlich herausgefunden haben, was für ein Gerät er nachts tragen muß gegen sein Schlafapnoe.

So, die Sprachenwoche nähert sein Ende. Das hat Spaß gemacht und ich habe die Einträgen von den anderen Bloggern (Bloggers? wer weiß?) gerne gelesen.

Jetzt geht's ab ins Bett. Guts Nächtle!

Translation: I turned off the TV ages ago, but the terrible images of London are going to be with me for some time to come.

Nothing special going on today. I ended up having to take Boy9 to the pediatrician after all since his fever didn't seem to be going down much and I was getting worried. The diagnosis: "summer flu". Nothing you can do about it and it goes away on its own, said the doctor. That made me feel better. I myself have a wonderful swollen lymph node on my neck and a headache. Maybe the summer flu as well? I don't know.

Tomorrow there's a summer festival going on at Boy12's school so we're all going to drag ourselves over there and pretend to be healthy. After that it's on to the in-laws. My father-in-law just now got out of hospital after they finally figured out what sort of apparatus he'll have to wear at night to help with the sleep apnea.

So, Language Week is coming to a close. It was great fun and I really enjoyed reading the contributions of other bloggers.

Off to bed for me now. Nighty night!

0 Comments:

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home

Copyright © 2005-2012 by 'Mausi'. All rights reserved. It's not nice to steal.