Monday, July 04, 2005

here goes nothing

So...ich soll die ganze Woche auf Deutsch schreiben? Das wird ja sicher lustig. So schwer fällt es mir aber auch nicht, in dieser seltsamen Sprache zu schreiben. Nach 15 Jahren hier in Deutschland ist Deutsch zu meiner Alltagssprache geworden. Da unsere Kinder zweisprachig erzogen werden, sprechen ich mit denen natürlich nur Englisch, aber mit meinem Mann und mit allen anderen rede ich Deutsch. Als ich nach Deutschland gekommen bin, haben Mr. M (oder muß ich ihn hier Herr M nennen?) und ich Englisch miteinander gesprochen weil mein Deutsch nicht besonders gut war (sein Englisch auch nicht, aber wir haben uns trotzdem gut verstanden). Nach einiger Zeit haben wir zu Deutsch gewechselt, und so ist es bis heute geblieben.

Translation: So...I'm supposed to write in German all week long? That'll certainly be fun. But it's not all that difficult for me to write in this strange tongue. After 15 years in Germany, German has become my everyday language. Since our children are being raised bilingually, I speak to them in English only, of course, but to my husband and everyone else I speak German. When I first came to Germany, my husband and I spoke English together because my German wasn't that great (his English wasn't that great either, but we managed to understand each other just fine). After a while we switched over to German and that's the way it has stayed.

8 Comments:

At July 04, 2005 10:26 PM, Anonymous Haddock said...

I am impressed :)

 
At July 05, 2005 3:30 AM, Blogger srah said...

Yay! Thanks for playing! Hope you have fun this week.

 
At July 05, 2005 4:22 AM, Blogger J said...

Do your kids speak English with German accents?

 
At July 05, 2005 8:04 AM, Blogger christina said...

Mr Haddock - it's amazing what a few courses at the Volkshochschule can do!

srah - thanks, I'm sure it will be fun. I'm looking forward to reading what others have written.

J - they do have a bit of an accent, but it's not that noticeable.

 
At July 05, 2005 7:28 PM, Anonymous AnP said...

Am impressed with your German!!!

I also joined Language Week but didn't (still don't) trust myself to write a long sentence. haha

 
At July 05, 2005 7:57 PM, Blogger christina said...

Thanks, An! I've been here for 15 years so I should hope that I've got it down by now.

 
At December 07, 2005 6:23 PM, Anonymous Bill Lintz said...

really enjoyed it. Thanks!

 
At December 12, 2005 7:19 PM, Anonymous Mac Tiefenauer said...

Very interesting.

 

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home

Copyright © 2005-2012 by 'Mausi'. All rights reserved. It's not nice to steal.